2008. szeptember 4., csütörtök

Ananász :)

A kedves vagy kedvetlen blogolvasó tündérmackóknak üzenem hogy hosszú lesz.

Hajaj. Szóval kezdjük ott hogy múl
t hétvégén beköltöztünk egy kedves kis másik koliba. Ez a hely állatbarátoknak kifejezetten tökéletes, közelben találhatóak busz ill. villamosmegállók, emellett, tágas, világos szobák állnak rendelkezésre. Van internet és fürdő és húdeklassz. Tehát egy zajos, függöny nélküli szobáról van szó, melyben semmi bútor nincs, és a netet csak úgy tod hazsnálni ha baromihosszú a kábeled. A fürdőben meg csótányok vannak. Sajnos és nem vagyok annyira állatbarát h ennek örülni tudjak. Az ablakom alatt hajnali 5től ment elt 3-5 percenként egy villamos, amibe az egész épület beleremegett és rettenet hangos volt. És amikor azt mondom h az ablakom alatt akkor nem hazudok. Nem volt több 3 méternél a koli és a sínek között. Éjjel a sok fénytől alig bírtam elaludni. Temrészetesen a kamionok is megtiszteltek minket jelenlétükkel. Mivel egy forgalmas körút mellett volt ezért a hétvégére a kipihentség, mélyalvás, öröm, boldogság, kényelem, nyugalom, csend kifejezések egyáltalán nem voltak jellemzőek. Viszont mikor beköltöztem és megláttam szállásom rögtön késztetést éreztem arrra h jó messze menjek innen, és így alakult az hogy besétáltam a belvárosba, egyedül. Csináltam fotókat is de persze ez arra is jó volt h mindenki hülyének nézzen az utcán :D Aztán megbezsélt találkozónk helyszínére siettem volna mikoris rájöttem h nem tom h innen jobbra vagy balra. HÁH! Ekkor jön az h megkérdezel valakit. Választás előtt álltam: egy kisgyerekhez vagy egy öregemberhez vagy egy helyes, fiatal egyetmista sráchoz forduljak segítségért... rengeteget gondolkodtam ezen, vagy 0,32 mpet. Meglepődtem a srác válaszán ugyanis gyakorlatilag ahelyett hogy megmondta vona merre menjek, egyszerűen csak elkalauzolt a városban vagy 2 órán keresztül :) Olyan helyeket mutatott amiket sosem láttam még és nagyon élveztem :) Húúú, és detéllegmilyen jó pasi volt:D:D:D Képz, olyan van itt Lodzban nyáron h az önkormányzta kitesz nagy kivetítőket terekre és akkor nézheted a kül régi vagy új mozifilmeket...vúúúú és vááá nagyon fílinges lehet... nyáron, haverok, sör és szabadtéri mozizás:)) nyami

Utána találkoztam Kasi
a-val, Arturral és Monikaval, ettünk egy pizzát és ittam nagyon finike kis chilis forrócsokit :)) nyami

Köv hétvégére terveztem vmi kis botanikus kertnézést vagy múzeumot v
agy iylesmit meg party is volt tervben, de pénteken Kasia küldött egy sms-t hogy van-e kedvem elmenni vidékre velük, vitorlázni? HÁTHÜLYEVAGYPERSZENEVICCELJNANÁ!!! Hazaszaladtam, összecsomagoltam és már jöttek is értem és mentünk falura, 4en. Kasia, a barátja, Artur és barátjuk, Mihał, na meg én. JAJJJJJJ. Elmondhatatlanul jó volt! El kell mondjam h imádom őket. Nem csak h ultrajófejek de még nagyon háziasak is. Artur családjának hétvégi háza volt a szállásunk és a srác olyan szinten volt tökéletes vendéglátó h agyam eldobtam:) Ugye nem kicsi a ház se, volt külön szobám is :) Ilyen régi bútorokkal van berendezve, nagyon hangulatos:) Artur nagybátyjáék szemben laknak tehát akis unokatesói mindig átjöttek a 7végén és néztek a kis kerek szemeikkel és mosolyogtak:)) sosem gondoltam volna de látványosság voltam nekik, hiszen külföldi vagyok :)) És így visszagondolva, télleg, kicsi koromban nekem is nagy szám volt ha jött hozzánk vki aki már volt külföldön! :) Nah de, első éjjel hajnalig társasoztunk, kockáztunk és nagyon jó hangulatban telt el az idő. Most van egy oylan dolog h hát ha lengyelekkel vagy....akkor elkerülhetetlen h igyál. Eddig neekem ezt siekrült elkerülni, 1-2 kivétellel, ugye. De főnök mindig mondta h jajj Krisztina, ezt nem lehet így csinálni lengyelországban. Inni KELL! Inni FOGSZ! És perzse ő is ezerrel kínálgatja munkaidőben a piákat...eddig eredménytelenül Nade. Most. 7végén... két piát utálok nagyon, viszkit és a vodkát. Mivel nem csak a barátaim olvassák, csak annyit mondok, valamivel közelebb kerültem ezekhez az italokhoz a hétvége folyamán. De nem az én hibám. Itattak. És én meg nem bánthatok meg senkit. Tisztelnem kell az itteni szokásokat és hagyományokat. Remélem megértitek. Felelősségem van itt. 16 millió magyart képviselek én itt!!! Vagy nemtom hány magyar van a világban... télleg, hány van??? Hát nagy a nyomás. De megteszem ami tőlem telik! Vicces volt elmenni a helyi kocsmába. Kis faluról van szó, ismételném. Az hogy 10 perc múlva már mindenki tudta h külföldi van a községben az természetes. Az hogy kb 6-7 emberke állt, bámult rám és beszélt rólam különböző stílusban, ez is teljesen normális. Állítólag azt tárgyalták miylen formában gondoskodnának rólam, hogy jól érezzem magam itt idegenben. Azt hiszem szerencse h nem értek lengyelül. Tudjátok miylen vagyok ha kiakadok. Perzse votlak olyanok is akik megragadták a lehetőséget és odaültek h bezsélgessünk kicsit. Kezdték angolul, válaszoltam, rájöttek h ez nem megy, váltottak hát németre, mondván sajnos csak németül tudnak. Válaszoltam hát németül. Ekkor zavarba jöttek és oroszul motyogtak vmit, amire sajnos megintcsak tudtam válaszolni. Végén megunták, legyintettek és mikor lengyelül szóltam hozzájuk felálltak és elmentek. :((( A barátaim meg már annyira röhögtek hogy estek lefele a padról :) de amúgy előre megmondták h arra számítsak h én itt nagy attrakció leszek. Terveket is szövögettek miszerint majd kilöknek vmi emelvényre, elém tezsnek egy kalapot amibe aprót dobhatnak az emberek és bezséltetnek, ők meg majd magyarázzák az embereknek hogy én épp a világvégéről számolok be. Szóval iylenek voltak. Ez a helyzet amúgy másnapra annyiban romlott hogy már mindenki, totál idegenek akiket sosem láttam azelőtt, ők is angolul köszöngettek. Jólvanhát. Vagizni kell. De amúgy tényleg nagyon zavaró h ülsz és így körédgyűlnk és bámulnak. Én ezt rettenetesen utálom. Bennem is van némi ekkkszibííícionizmus de azért ami sok az sok. Nem volt kellemes élmény. Bár vicces oldalról próbáltam nézni. De a csúcs votl mikor bementünk a heélyi dizsibe. Falusi lengyel dizsi. hát ott finoman szólva nem úgy táncolnak ahogy én szoktam otthon a barátaimmal. Hát krumplira nem. Burgonya. Rettenetesen hülyén éreztem magam, mondanom se kell. Főleg mert ott még nagyon megy a társastánc. kézenfogva táncol fiú-lány, lány-lány, mint anno mi a gimiben. De amúgy tökre tetszett...egyszer odajött egy srác h táncoljunk dejó, na mondom akkor majd megtanít erre a táncra..aha... kb 5 mp múlva már úgy szorongatott mintha vmi hatalmas plüssmaci lennék, levegőt alig kaptam... kínos rémes perceket töltöttünk együtt, mialatt folyton lökdöstem el magamtól, közben meg figyeltem merre futhatnék ki erről a helyről és merre is volt az út ahol bejöttünk a faluba? Engem nem érdekel csak hadd menjek haza, Lodzba a koliab, léccciii. Végül udvariasan megköszöntem a csodás táncot- tehát ellöktem a srácot és visszamenekültem barátaimhoz:P Ja de azt nem is mondtam h ez előtt még nappal elmentünk egy gyönyörű hatalmas tóra vitorlázni! Artur unokaöcsije is jött velünk. Mondjuk Mihau (Mihał) inkább a kocsiban maradt aludni, nem tudja mit vesztett... Ahh, el nem tudom mondani mekkora élmény volt, főleg h én kormányoztam!! tiszta stresszes dolog, mert a szél változásaira azonnal kell reagálni, nem lehet szöszmötölni...uhh és mikor a hajó ráfekszika vízre és azt hiszed menten bezuhansz a tóba .... ráadásul mindez a mp tört része alatt történik.... ez félelmetes de egyben csodálatos is! Tökéletes idő volt, sütött a nap de volt szél is, tiszta gyorsan süvítettünk a vízen :))) Imádtam! Nem tudok elég hálás lenni ezért az élményért Kasia-nak :) Kasia teljesen profi ebben úgyhogy biztos kezekben voltunk, mégha néha én nem éreztem annyira biztonságban magam:)) De jó érzés kormányozni mert te irányítod az egész hajót, érzed a mozgását, meg a szelet is, meg mindent....uhhh annyira jóóóóó :) Sajnos a hétvége rövid itt is, és vasárnap délután indultunk haza - előtte hajnali 6ig bezsélgettünk meg játszottunk meg...khm, tudjátoktiazt. De azért még egy nagy séta a házak mögötti folyó partján és anagy földeken még belefért:D:D Gyakorlatilag a séta átment ffi-nő háborúba...elég ha annyit mondok hogy sok száraz ruhadarab nem volt rajtam, viszont annál több vizes... mint az oviban:P A húsvéti elmaradt locsolásokat most behozták 100szorosan is. Nah de ennyit a hétvégékről, kíváncsi vagyok mi lezs a köv. Ugyanis van most itt egy kultúrfesztivál, péntektől vasárnapig, nagyon remélem hogy a drága barátaim nem feledkeznek meg rólam mert szivesebben megyek velük mint bárki mással. De ha ők nem jelentkeznek hát nekivágok egymagam, vagy lakótársammal, vagy megint megkérdezek vkit az utcán, merre kell menni, hátha elkalauzol a koncertekre :PP Amúgy vannak itt ám dolgok. Pl múlt hétvégén vitorlázás után két esküvővel is találkjoztunk és akkor hallottam pár érdekes szokást, nem tudom Magyaro-n is vannak-e iylenek. Pl h a csajok szeretnek olyan pasihoz férjhez menni akinek a vezetéknevében szerepel az R betű, mert az állítólag a jó házasság titka. Én személy szerint még mindig kétlem h létezik jó és boldog házasság, de én vén vagyok és megkeseredett és nem votl előttem sosme jó példa, szal nemtom:D Lehet télleg az R betű kell hozzá... Másik meg h az esküvőn a menyasszony és a vőlegény elé is tartanak egy-egy poharat, egyikben víz, másikban vodka van, de persze nem tudni melyikben mi. Választaniuk kell és aki a vodkát választja az hordja majd a nadrágot, az lesz a "főnök" abban a házasságban :P Sztem vicci. Amúgy itt vannak ám divatok amiket a barátaimmal is megdumáltunk. Pl a srácok előszeretettel húzzák fel lábszárközépig a zoknit rövidnadrág viselése mellé. Ehhez gyakran szandált is húznak. De nem tudom megszokni...fiatal nagymenő márkamániás srác, jól is néz ki, drága sportcipő, de a ZOKNI az mindig ott figyel. Teljesen üdítő látvány már ha vki csak boka fölé 5 centivel húzza...komolyan... MEg a nők is... szép arcuk és bőrük van, ált kék szem és szőkék. Szép, vékonyak, és olyan göncöket rángatnak magukra ami totál nem emeli ki előnyös tulajdonságaikat, nem is értem, basszus. Amúgy fiúknak üzenem h én itt olyan hosszú lábakkal és rövid szoknyákkal találkozom, amilyenekkel otthon nem, szal érdemes ide jönni:D Mondjuk belőlem csak a tiszta irigységet váltja ki, de férfi kollegáimból vszeg sokminden mást :D Igen, az önképemnek nem tezs jót, napról napra dagadtabbnek érzem itt magam... Bár amúgy annak elelnére h itt minden 2. csaj szőke és kékszemű, folyamatosan kapom megjegyzéseket h de durva szemem van, miylen furi, és hogy emnnyire látszik rajtam h külföldi vagyok.... furcsa, mert én pont h otthon érzem magam:) Nem furi az se hogy mindenki lengyelül bezsél, mert természetes számomra, mintha magyart hallanék. Meg már sokmindent megértek. Nem tudom miért, de sztem nem is olyan nehéz ez a nyelv... nah mára ennyit, majd jelentkezem ha akarok :P

3 megjegyzés:

Krisztina írta...

Szia Kriszti!

Nagyon király lett ez a post-od, klassz hétvége lehetett!
Nagyon tetszenek a képek is!

A kedvenc részem, az volt, amikor leírtad h hány nyelven válaszoltál a lengyeleknek:) szívet melemgető érzés! (lehet h csak nekem, aki az idegen nyelvek megszállotja, deakkor is büszke lehetsz magadra!)

ügyes legyél, alig várom a következő post-ot!

Pusszantás Bonnból!

Druszád

Unknown írta...

Hali

Na, hát tényleg nem lett rövid :P

De azt jó látni, hogy élvezed nagyobbrészt a dolgokat, kéretik figyelni arra hogy legyen folytatás is.

Én meg már unatkozom, Ramadan uncsi egy idő után....na deaztán...sem fogok inni, úgyhogy igyál helyettem is.



Szaki

Krisztina írta...

Haliho!

REmelem azert nem irsz mar ilyen regota, mert annyi jo dolog tortenik Veled, hogy azt se tudod hol kezdd, idod meg plane nincsen h leülj a gep ele:)

Pusszantas:
Druszad