2008. augusztus 8., péntek

Piąntek, yeah

Igen, végre péntek, ami azt jelenti hogy mindössze pár órának kell eltelnie és akkor én mehetek bele a nagyvilágba. De most tényleg. Kell csinálnom egy hétvégi programtervet. Mert ha nem teszem akkor mi lezs?? Az lesz h otthon fogok lustulni..és akkor 3 hónap múlva hazamegyek és elmondhatom h igen, votlam lengyelországban de semmit nem láttam a városból. Meg az országból sem. Hát ezt akarom én?? Hát nem.
Úgyhogy. Mivel érzem h már jobban vagyok, már kezdek kifele jönni a betegségből -koppkoppkopp- tuti h el tudok menni mindenfele. Holnap a Manufakturával kezdem, ami a város legnagyobb bevásárlóközpontja. Bizomány! Szal kell vennem magamnak pár cuccot. Ez fontos. Meg megnézem h miylenek az árak itt. Mondjuk nyilván előbb nézem meg az árakat és azután vásárolok..mer ugye hülye azé nem vagyok. De erős a gyanúm h kb mint otthon. Persze mami váltig állítja h olcsó, minden olcsó...hiába, ez már nem a 10 évvel ezelőtti lengyelo...

Ugyebár. Eddig az árak majdnem ugyanazok mint magyarhonban.

Lehet megnézek vmi filmet is. Kipróbáljuk a lengyel mozit.

Amúgy volt nemrég egy igen nehéz napom. Amikoris megalkottam egy tervet.

Nos az úgy volt hogy ugye a munkahelyemre 3 busszal jutok el. Csakhogy a tömegközlekedés Lodzban SEM egyszerű. A szitu az hogy ha elérem az első buszomat, akkor fél órával korábban érek be dolgozi, mint kellene. Viszont egyik nap nagybetegen elaludtam és lekéstem ezt a buszt. Nos ezzel lekéstem egy csatlakozást a köv buszhoz és azzal meg lekéstem két buszt is a harmadik járatnál. Ergo, egy 2 perces késés miatt lett fél órás késés, merthogy itt annyira jók a csatlakozások hogy nagyon. Nos ráadásul a buszok különlegesen lassan haladnak. Ugye nem kell engem bemutatni, az immáron 2 órás utat végigkáromkodtam. Ha nem k**** lenne itt is a k****, akkro tán hangosan is mondtam volna, de gy nem. A „burgonya” szó (jelentése: b*meg, de azt nem használom mer csúnya) olykor hangosan, olykor halkan, olykor csak fejemben, de elhangzott kb 462-ször. Mindenféle burgonya volt ott. A magyar burgonya termesztők megirigyelték volna. Burgonyák tonnáit árasztottam a lodzi tömegközlekedési vállalat minden alkalmazottjára, a végén már a takarítónőre is meg annak a fiára.

Nagyon idegesítő ám mikor naggggyonnaggyon sietnél és ki van centizve a csatlakozásod a buszsofőr meg úgy gondolja h ha már őgyis késünk akkor késsünk annyit h az már a következő járat idejére essen. Ezért ők képesek hosszú perceken keresztül állni a buszmegállókban. Nos, idegeim felőrlődése közben kitaláltam hogy mi is itt baj. Hát az, hogy a sofőrök nincsenek motiválva arra h siessenek.

Összeírtam hát néhány javaslatot a probláma megoldására. Remélem a MPK dolgozói közül lesz valaki aki ért magyarul és jövőre már meg is valósítják javaslataimat.

Tehát:

  1. A sofőrök minden indulás előtt kötelesek meginni egy nagy adag kávét vagy teát vagy vizet, mindegy. Folyadékot. Sokat. Személy szerint a redbullal lefőzött kávét ajánlanám.
  2. A sofőrök a mosdót indulás előtt nem hazsnálhatják. A megérkezéskor sem, hiszen utána az új járat indulása is indulásnak számít. Ebédszünetben, esetleg.
  3. Véleményem szerint az ülések túl kényelmesek. Fából és fémből kellene készülniük, természetesen párnázhatják, mondjuk gyékénnyel. Vagy dörzspapírral.
  4. Az ülések háttámláját gyantával kellene bevonni és soksok kemény morzsát szórni rá, maj emgvárni míg megszárad. Kész is a megfelelő ülés.
  5. Minden járatra legalább egy olyan embert kell alkalmazni aki az első megállónál száll fel és hangosan mesél a sofőrnek az anyósa gennyes fekélyes keléseiről, és hozzáteszi h ő bizony a végállomásig utazik.

Nos eddig ennyi jutott eszembe. De biztos vagyok benne hogy lesz még lehetőségem és motivációm a témával kapcsolatban építő javaslatokat kitalálni.

Aztán a tejtermékek. Hát ezen is kiborultam. Vettem magamnak egy kis tortát, névnapom alkalmából, milyen kedes volt tőlem, teljesen meg is hatódtam.

Ám. Itt nem csak a sajt szörnyen rémes és ehetetlen hanem a tejtermékek úgy általában. Kivéve a danone termékeket. Nos ez a torta drága volt és ehetetlen. Büdös és keserű mellékíze is votl. Kidobtam. Nem merem összeszámolni eddi mennyi egész dolgot dobtam ki az íze miatt. Ám megtudtam hogy az itteniek nagyon szeretik ezeket. Meg is eszik. És nem halnak meg! :O Mármint meghalnak gondolom, csak nem ezektől. Szal tovább próbálkozom. Nem adhatom fel iylen korán!

Amúgy a számítógépem utál negem. Folyton törlődik pár munkám...és akkor kezdhetem újra... a múltkor télleg nagyon kibuktam rajta. Persze hülye gép nincs, csak hülye felhasználó.

Ennyi.

Tegnap egyik kolleganő kutyusa bennt volt az irodában egész nap. Halál ari volt, nyúztam sokat :))

Amúgy nagyon jó ez a hely én nagyon élvezem az itteni életet. Nem szeretném ha azt hinnénk h én demennyire utálok itt lenni, mert ellenkezőleg. Csak a pozitív dolgokról kevesebb vicceset lehet írni :D a munka is jó, főleg a felelősség ami vele jár. Most két hétig nincs főnök, izgis lesz mert kaptam feladatot eleget.

Nah áufvíderzén! Amúgy van egy portás aki bezsél németül, tük jó, vele tudok kommunikálni :D Nagy dolog ám!

4 megjegyzés:

Takács Gergely írta...

Szia Kriszti!

Először is boldog névnapot! (még 8 napon belül vagyok!)
Továbbra is nagyon jó a blogod, örülök, hogy a mindennapok apró nehézségeiben megtalálod a humort/iróniát - ez fontos, hogy jól érezd magad.
A hétvégi kirándulásoknál javaslom, hogy a gyakszikat próbáld meg elérni. Ha más városba mentek, akkor a hostel-ekben költséghatékonyan meg lehet szállni :)
A menetrenddel nekem a cseheknél minden rendben volt, viszont egyszer átbeszéltük, hogy 5-6 nemzet hogyan viselkedik, hogyha a postán bezárnak egy ablakot :) Ha eszembejut mind, akkor megírom.

Jó hétvégét,
Geri

Ekka írta...

Hey Chrissy,
örülök, h jó helyed van lengyel barátainknál. Az egy igen szerethető nemzet. (:
A blog nagyon stílusos, szép lett a dizájn, de ha technikai tanácsot megfogadsz:
1. A fekete alapon pink szép, de nekem ugrálnak a szemem előtt a betűk, bár lehet, ez a szemem hibája. :D
2. A képek lehetnek nagyobbak is, h jobban lássuk ráklikk nélkül is.
Amúgy sajna, h nem voltam a farewell-en, de nem tudtam róla... valszeg, mert már töröltem magam az @-es levlistáról.
Érezd jól magad, és take care!!!
Puszi: Ekka

Ekka írta...

Még vmi! Ha szeretnéd mérni a látogatottságot, meg nézni, ki honnan kattint Rád, akkor ajánlom ezt:
http://www.sitemeter.com/

Jaq - Jakab Zoltán írta...

Hey

Még mindig nagyokat mulatok soraidat olvasva, abba ne hagyd, mer rálépek a lábadra ha eccer hazajutok és te is! :D

Buszok:
Itt addig áll a megállóba míg meg nem telik! Ennyi. Szal szeretném, ha ezeknek írnál egy motivációs levelet a sietésre. Címezheted az ellenőrnek is.

thanks

Jaq