2008. augusztus 17., vasárnap

Őszi tájkép

A cím miért ez? Csak mert.
Mert őszi időjárás van itt.
Mert épp ezt a számot
hallgatom.
Mert itt nagyon szép tája
k vannak.
Amúgy azoknak üzenném, akik megkerestek, hogy ugye minden rendben, nem haltam meg a tornádó miatt ami szlovákiát és lengyelo déli részét sújtotta, hogy nem haltam meg, minden rendben, élek és virulok, és egész nap az utcán voltam és semmit nem vettem észre abból h bárhol is tornádó lett volna. De azért eláztam :(( Tessék most engem sajnálni. Mondjuk nem azért, de azt senki nem kérdezte h beázott-e a cipőm. Pedig beázott! Tökreis. Szóval a magam módján köszi, h aggódtok de ahhoz egy tornádó édes kevés h elsodorjon a föld színéről :D Jjjó. Akkor most rá is térnék előző hetem felvázolására.

Első felvonás - A farewell party.

Szín: Pjotrkowska street, egy pub.

Az úúgy volt, hogy nagyban keményen dolgoztam kedden, hihetetlenül denagyon de télleg és akko
r egyszercsak kaptam egy mélt a TN managertől, a lánytól, aki kvázi idehívott, hogy holnap, azaz szerdán búcsúztatjuk Alan-t, aki egy kínai gyakornok itt a városban és akkor menjünk el. Mihai-al (kollegám, szomszédom, szintén gyaki -a szerkesztő) megbeszéltük hogy jó, egye fene, elnézünk oda, bár még soha nem találkoztunk vele, de azért elköszönünk. Megmondjuk neki az arcába hogy szia, nicetomeetyou, goodbye, good luck etc. Ezt így együtt akartuk. Hát sokféle érzés felhalmozódik iylenkor az emberben. Na. Tehát másnap el is mentünk és űűűbertutifrankóskirályságcsászárság volt. Hepaj volt. Söröztünk tehát. Ez itt már bulinak számít. Végre találkoztam Karolinával, aki idehozott, a TN manager, stb. Megkaptam a welcome-ajándékcsomagomat is :D Azt tudtátok h Lodz is pályázik a kult főváros címre 2016ban? Há-há, Pécs már az lesz 2010ben. Bibibi. És itt most ezért már nagyon reklámozzák a dolgot! Csomó mindennel készülnek, már koncertek is vannak meg minden. Bezzeg Pécsen semmi sem történik, de ebbe most nem is mennék bele. Maradjunk annál h Pécs végülis legalább végülis hamár akkor szép végülis. Majd idejönnek a turisták -mmint pécsre- és akkor látják miylen szép, azt megunják és hazamennek merhogy nem tom elképzelni h bármi is megvalósul a tervekből. Na mindegy télleg. Jajj. Szal kaptam iylen ajcsikat meg minden. Örikéztem neki, cukik voltak naon, Szerizem őket, jujj x)Most több cukis kifejezés nem jut eszembe. Összeismerkedtem pár emberkével tehát és nagyon jó volt. Ott volt Gosia, Karolina,Alan, egy kínai lány akinek sajnos nem tom a nevét, Kris, aki alumnus és imádom, főleg cseszegetni, meg ő is viszont, meg Mihai is meg a söröm. És akkor rátérnék egy kis kultúrára. HÁT itt a sört úgy divat inni hogy szörppel. IGEN, szörppel, szívószállal. Ugye nekem az oylan nagyon csajos már a szívószál alapból, dehát itt vagyok, ki kell próbálni a SÖRT GYÖMBÉRSZÖRPPEL, szívószállal. Kettőt is fogyasztottam belőle. Na az íz az nem nagy élmény. Hanem de a másnap! Haha! amikor hajnalban ágyba kerülsz, pár órád van aludni, de 4kor már fel is kelsz és részegnek érzed magad. Hát igen, szal...ALJAS dolog ez. Lehet az a baj h ugye a nagy ivászatos korzsakok végetértek régesrég, és elszoktam az alkoholtól. Nahdehogy...hogy én arra ébredjek egy jól sikerült este után h be vagyok rúgva??? Vissza is aludtam gyorsan. hatkor kelés, mondjuk itt ez túlzás, hívjuk éb-re-de-zés-nek. Fejem rettenet módon fájt, minden gyomorpanasszal rendelkeztem ami létezik, az agyam zsibbadt... Én télleg nem rúgtam be este pedig.. de hogy ez a kis szirup mit művel az emberrel.. EZÉRT NE IGYÁL ALKOHOLT CUKORRAL! De télleg ne. Ne próbáld ki azt se miylen ha egy kis kanál cukrot tezsel egy pohár -pláne édes- pezsgőbe. NECSINÁJJAD. Nemtom, nekik ez nem fura, ezt így szeretik. A pasik persze jobban kedvelik a sima sört. Hát. Én is. Úgyhogy kipróbáltam, köszönöm, ennyi volt, maradok a jólbeváltnál. :D:D:D

Második felvonás - A welcome party
1. szín: erdő

2. szín: Pjotrkowska, egy másik pub.
Pénteken rettenetesen boldogan ébredtem, tudniillik szünnap volt, nincs meló, semmise. ELhatároztam hogy egész nap aktív leszek és SEMMIT nem fogok csinálni. De azt lendületesen, hatékonyan. Ennek szellemében remekül elnetezgettem, eszegettem, lustultam pizsiben. Éppen lustulásom következő fázisába akartam belépni, mire kaptam egy smst az itteni iroda elnökétől, aki szintén Gosia, de nem az a Gosia, akivel a farewell partyn találkoztam, mert az a Gosia alelnök csak. Szal elnökGosia írt smst hogy jöttek kínából gyakik, és pont az én kolimba költöztek és hamarosan viszi őket városnézni miegyéb, van-e kedvem. Há hülyevagyperszehogyvanneviccelj. Ó, gyerekek. Hát elmentünk az erdőbe! A legnagyobb erdőbe, ami még a városhoz tartozik. Ó, gyerekek. Hát ugye tudjuk h Lodz nem egy szép épületekkel teletömött hely, DE ezermillió parkkal rendelkezik és kisebb-nagyobb erdőkkel. Szerintem kevesen tudják rólam, de számomra az erdő, a parkok, a ZÖLD a világ legcsodálatosabb helyei, vihetnek bármiylen híres és szép építmények közé, a természetet számomra semmi nem múlja felül. Ó, gyerekek. Hát...hát nem tudom elmondani miylen jól éreztem magam. A kínaiak, Shadow, a lány, és Jackson a fiú ráadásul ultra jófejek. Gosia is, persze. Szal jó társaság, szép hely, természet, jó levegő, váhh...Isteni volt. Gosia elvitt minket egy iylen kis faképolnához, ill. kettő is van ott és az egyikben szent víz folyik a kútból! Ittunk, persze, tiszta áldottak voltunk tőle :) Forrásvíz amúgyis nyami :) Tiszta, friss, áhhh. Kirándultunk egyet, aztán elnéztünk egy misére is
a szomszédos öreg templomba. Szép volt nagyon, aztán beültünk egy kis kávézóba ami iylen kis erdei kuynhó volt:D:D A berendezése mint vmi régi kis családi házikó, iszonyat retro feeling... kályhával, régi szőnyegek, ruhák...óóó, ember. Ezt is élveztem, Forró csokit ittam szép, régi porceláncsészéből..mintha amúlt előtti században lettünk volna...WOW! Aztán elnéztünk egy esküvőre is, szintén a kis öreg templomban volt, de nem maradtunk sokat. Mindez egyfajta hegyen volt, persze nem oylan húdehatalmas hegyen, de fenn voltunk :) Csodálatos volt. Este pedig welcome party Shadownak és Jacksonnak. Na hát értük nem vállata senki h eljön, ezért én kellett h elkísérjem őket a városba. Ami azért volt rossz mert vihar volt és eső...nem jó iylenkor kimozdulni, na. De nem akartam őket cserben hagyni, tudom miylen idegennek lenni itt. Szal elevickéltünk a városba, folyton dícsértek hogy mindössze 3 hete vagyok itt és mégis miylen jól kiismerem magam...hát mondtam nekik h azért nem annyira:D pl oda ahova mentünk most mentem másodszorra, és előzőleg Mihai-al voltam, tehát nem egyedül. De most ők rám votlak utalva, összeszedtem tehát minden emlékemet és végül odataláltunk, és nem is késtünk sokat. Hát nem voltunk sokan:D Mert ugye itt az emberek ha kicsit is rossz az idő akkor nem mozdulnak ki at all. NÁlunk sztem ez nem így van. Ha buli van akkor buli van. De mindegy, jól éreztük magunkat, a kínaiak megismerhették a lányt aki majd segít nekik kiigazodni itt, jó volt. Mihai nem jött el mert rossz idő volt, Kris pedig szintén nem akart de felhívtam h irtó klassz a buli, ezermillióan vagyunk és húdekirályság van. El is jött. Ugye a marketinges érzék egy kis füllentéssel fűszerezve...Nah aztán kicsit furán nézett mikor odaért h 5en vagyunk a millió helyett. :D De megérte. Jól szórakoztunk. Szerintem.

Harmadik felvonás - A kiállítás és a park
Másnap, szombaton, tegnap, 16-án stb. Kris (aki egyébként Kristóf, de itt a lengyel ősök vmit félreérthettek és Krźystof lett a Kristóf, amit úgy ejtesz egyszerűen hogy Krzssssscsscscssszstóf, a külföl
diek kedvéért leegyszerűsítette hát Kriszre) írt SMS-t hogy van vmi filmes kiállítás a mozitörténeti múzeumban, van-e kedvem. HÁThülyevagyperszenevicceljnaná. El is mentünk és áááááááááááááááhhhhhhhhh akkora jó volt. Az elején iylen régi berendezéseket nézegethetsz meg taperolhatsz meg leírják hogy működik stb, aztán jött egy kiállítás rész egy nagyon híres lengyel színésznőről, Pola Negriről, sztem ismerős mindenkinek, de ha nem Wikipedia tuti ismeri ;) Eszméletlen jó volt. Aztán felmentünk, ott meg iylen csodálatosan kifaragott falak, mennyezetek, freskók voltak és oylan volt az egész mintha egy hercegnő lettem volna a palotámban :D:D Nah és ode is elheyeztek néhány kiállítási darabot, pl egy naagy gépet ami a 20. sz elején feltalált 3D-s képkészítési technológiával készült képeket nézhettünk iylen fura gukkeren keresztül, váááh, hihetetlen jó volt. :)))) Aztán feljebb mentünk és ott találkoztunk mai és régi lengyel bábfigurákkal, rajzfilmfigurákkal, készítőik képeivel és kis történetükkel. Ott volt Lolek és Bobek is, biza:PP Magyarul Lolka és Bolka. Hihetetlen jó volt. Ezt mondtam már?:D Aztán kimentünk és besétáltunk egy hatalmas nagy gyönyörűséges parkba, persze zuhogó esőbe, de most ez nem zavart. Bemenekültünk egy faépítmény alá és én onnan csodáltam a végtelen park minden fáját, bokrát, még mókust is láttam!!! Olyan jó volt, elmondani nem tudom :) És még tán romantikus is. De ezt akkor értékeli az meber igazán ha ott a párja. Enenk híján be kellett érnem öreg barátommal, aki asszem már nagyon unta h mindennek örülök meg mindent lefényképezek, holott szar az idő és hideg is van és menjünk már haza :D:D:D BOCSI.

És ennyi. Huhh. Tömör olvasmány :D Na lassan készülök, a kínaiak vacsorát rendeznek itt akoliban hát ott a helyem!! Imádás kínai kaja! És Shadow megígérte h megtanít minden kínai kaja elkészítésére amit csak akarok! HÁHÁ! HÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁ!
Imádok itt lenni!

5 megjegyzés:

Maryann írta...

Dejóóó :) örülök h örülsz, mennyi minden történik Veled :D:D
és ha az egyik utso képen az ott Krisz, hát nem csúnya :D (mmnt képen:P)

pusziiii
M

Meli írta...

Szia Kriszti!

Tök jó a blogod,imádom a stílusod, olyan mintha mellettem ülnél és mesélnél:)

Jó látni,hogy mennyi minden történik veled, remélem továbbra is ilyen mozgalmas lesz a gyakorlatod!

És láttam ám a képet,amin szoknya van rajtad! Azért ez nem ér,hogy egy év alatt egyszer láttalak csak szoknyában élőben :P de jól áll :)

Aztán készíts pink tiramisut a kínaiknak !

Puszi

Meli

Jaq - Jakab Zoltán írta...

Háj

Rájöttem, hogy a blogod hátterével és színeivel tudat alatt befolyásolsz minket. Ha sokáig nézed, aztán rápillantasza fehér falra, akkor negatívban látod a képet és tovább tudod olvasni...

Ez az édi bédi, viri piri Kicsi Ádis stílus amit az olvasmányka közepe felé sikerültke leírkálnod fantörpikus! De vigyázkáljál vele, mert pici cunci szökécske létedre még a végikén rádragicskál! :D

Ugye, hogy a kínai kínai kajának köze sincs az otthoni kínaihoz? :)

pussz

Jaq

Névtelen írta...

Juppijé
még mindig szupi a blogod természetesen

miért hívják shadownak a lányt amúgy? ezt ő találta ki magának??

Névtelen írta...

jaésegyébkéntmeg
milyengázmár

hogy rossz időben nem buliznak... pfö.